Wednesday, July 22, 2009

ေတးသီခ်င္းေကာင္းတစ္ပုဒ္ဆိုသည္မွာ…

ေတးသီခ်င္းေကာင္းတစ္ပုဒ္၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကို ကြ်န္ေတာ့္အားဖြင့္ဆုိခုိင္းမည္ဆိုပါက “အဓိပၸာယ္ရွိေသာသီခ်င္းစာသား၊ လွပႏွစ္လိုဖြယ္ေသာေတးသြားသံစဥ္ ႏွင့္ ထုိစာသားေတးသြားမ်ားကိုေပၚလြင္ထင္ရွားေအာင္သီဆိုတင္ျပႏုိင္ေသာအဆိုေတာ္“ ဟူေသာတစ္ခုမွ လစ္ဟင္းမရႏုိင္ေသာ ဟန္ခ်က္ညီညီဖြဲ ့စည္းထားသည့္ သံုးပြင့္ဆုိင္ျတိဂံတစ္ခုဟုယူဆႏုိင္ပါသည္။

အျပင္ေလာကတြင္မူ ခင္ဗ်ားတို ့ကြ်န္ေတာ္တို ့အျကားမ်ားသည္က“ဘယ္သီခ်င္းကို ဘယ္အဆိုေတာ္ဆိုသြားတာ နားေထာင္လို .့ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္ကြာ"လုိ ့သာျကားရမည္ျဖစ္ျပီး“ဒီသီခ်င္းကဘယ္သူေရးစပ္ျပီး၊ သံစဥ္ကဘယ္သူယူထားတာေတာ္ေတာ္ခ်ီးက်ဴးဖုိ .့ေကာင္းတယ္”ဟုေျပာတတ္သူမွာေတာ္ေတာ္ရွားေပလိမ့္မည္။

ကြ်န္ေတာ့္အဖို ့မွာမူ ထုိသို ့ျကားရတုိင္း ေတးေရး၊သံစဥ္ေရးစပ္သူမ်ားအတြက္ အထူးစာနာမိျပီး သူတို ့အေပၚမွ်တမွဳမရွိလွဟုထင္မိသည္။ သီခ်င္းေကာင္းတစ္ပုဒ္၊ သံစဥ္ေကာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာရန္ဆိုသည္မွာ ေလးေလးနက္နက္ရွိေသာ ေတးေရးသူတစ္ေယာက္အဖုိ ့ ကိုယ္အေသြး၊အသား၊ဘ၀တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို အမ်ားသိရွိေစရန္ ေတးသီခ်င္းအသြင္ျဖင့္ ဖြင့္အန္ထုတ္ျပလိုက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ထုိ ့ေျကာင့္အသင္စာဖတ္သူကိုလည္းေနာက္ေနာင္သီခ်င္းေကာင္းတစ္ပုဒ္နားေထာင္မိပါကဘယ္အဆိုေတာ္ဆိုေသာဘယ္သီခ်င္းျဖစ္သည္ဟုသိရုံမ်ွျဖင့္ရပ္တန္ ့မေနပဲ သံစဥ္စာသားဘယ္သူေရးစပ္သည္အထိသိသင့္ေစလုိသည္မွာ စာေရးသူကြ်န္ေတာ္၏စိတ္ဆႏၵပင္ျဖစ္သည္။ လူဆိုသည္ကလည္း (ကြ်န္ေတာ္အပါအ၀င္) အခက္သား၊ အေလ့အက်င့္တစ္ခုကိုေျပာင္းလဲဖုိ ့ဆိုတာေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းသည္မို ့တိုက္တြန္းအျကံေပးျခင္းသာသင့္ေတာ္ျပီး လုပ္သင့္မလုပ္သင့္ဆုိသည္မွာ လူတစ္ေယာက္၏ ပင္ကိုယ္လြတ္လပ္ခြင့္သာျဖစ္သည္။

ေတးေရး၊သံစဥ္၊ေတးဆုိအားလုံးတစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ေသာအဆိုေတာ္မ်ားမွာအတန္ငယ္ရွားမည္ဟုထင္မိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္ကမွီခဲ့ေသာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတးေရးအဆိုေတာ္အခ်ဳိ ့မွာ ကိုင္ဇာ၊(စိုးလြင္လြင္၊ထူးအိမ္သင္၊ဗဒင္)အစရွိသူမ်ားျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္နာမည္မေဖာ္ျပထားေသာ အျခားသူမ်ားလည္းရွိပါေသးသည္။ တရုပ္ေတးေလာကတြင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္သိသမွ် ၀မ္က်ယ္(王傑)၊၀ူခ်ီရွန္(巫啟賢)၊က်ဳိးက်ယ္လြန္(周杰倫)၊၀မ္လိဟုန္(王力宏)အစရွိသည္ျဖင့္…။ ေတးေရးသူအခ်ဳိ ့မွာ ဖန္းတထုံ[方大同](က်ဳိးက်ယ္လြန္သီခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေရးေပးသူ)၊လီက်ဳံးစန္ ့(李宗盛)၊ေလာ္တရုိ [羅大佑]့(ႏုိင္ငံေရးလွဳပ္ရွားမွဳမ်ားတြင္ပါ၀င္တတ္သူ)စသည္ျဖင့္ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ျကားေသာအႏုပညာသမားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေပၚထြက္ခဲ့သည္။

ေတးဂီတေတးေရး၊ေတးဆုိတစ္ေယာက္တည္းျဖစ္တတ္သူမ်ားကိုသာ လူအမ်ားမွတ္မိလြယ္တတ္ျကျပီး ေတးမဆိုေသာေတးေရးဆရာမ်ားကိုသိပ္အသိတကြ်မ္းမရွိျက။ (ဥပမာ.. ညီညီစံ၊ ညီညီသြင္၊ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္၊ ႏုိင္ျမန္မာ စသည္ျဖင့္…) ေဂ်ညီညီဆုိဖူးေသာ ”ဒီမုိး”သီခ်င္းေရးသူမ်ားထဲတြင္ ဗဒင္တစ္ေယာက္အပါအ၀င္ျဖစ္သည္ဟုသိသူနည္းလိမ့္မည္ဟုထင္ပါသည္။။ တစ္ခ်ဳိ ့ေကာ္ပီေတးေရးသူမင္းခ်စ္သူ၊၀င္းမင္းေထြး၊ေမာင္သစ္မင္းမ်ားကိုေတာ့ လူသိမ်ားျကေလသည္။ သီခ်င္းေကာင္းေရးတတ္သူတုိင္း သီခ်င္းဆိုတတ္ျကသည္မဟုတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္သည္ကား ကဗ်ာမေတာက္တေခါက္ေရးတတ္ေသာ္လည္း သီခ်င္းမေရးတတ္ပါ။ သီခ်င္းေရးရာတြင္ ကြ်န္ေတာ္အေနျဖင့္ အေျကာင္းအရာ တစ္ရပ္ေပၚစ်ာဥ္၀င္စားျခင္းသည္ အေရးျကီးလွသည္ဟုထင္ပါသည္။ အခုေခတ္ေပၚရပ္(RAP)သီခ်င္းမ်ားကိုေတာ့ကြ်န္ေတာ္မခံစားတတ္ပါ။ သို ့ေသာ္လည္း သာမာန္သံစဥ္(slow/rock/cha cha/bossonova/jass)သီခ်င္းမ်ားေရးရသည္ထက္ လြယ္လြန္းသည္ဟုထင္ျမင္မိသည္။ ပညာသားသိပ္ပါလွသည္ဟုလည္းမထင္မိပါ။ ကဗ်ာစပ္တတ္လ်ွင္ ရပ္သီခ်င္းေရးတတ္သည္ဟု အျကမ္းဖ်င္းယူဆလုိ ့ရျပီး သာမန္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ရပ္မဆန္ေသာ သီခ်င္းအျဖစ္သံစဥ္ထည့္သြင္းရသည္မွာခက္လွေပသည္။

ယေန ့မ်က္ေမွာက္ျမန္မာႏိုင္ငံ၏စတီဒီယိုေတးေလာကမွာ ကြ်န္ေတာ္တို ့ငယ္စဥ္ကေခတ္ကာလႏွင့္ ႏွိဳင္းယွဥ္ျကည့္ပါက အမ်ားျကီးဆုတ္ယုတ္သြားသည္ဟုထင္သည္။ ရပ္သီခ်င္းမ်ားေပါခ်င္းေသာခ်င္းေပၚလာသည္ကလြဲ၍ ကိုယ္ပို္င္သံစဥ္ကုိယ္တုိင္ေရးစပ္ေသာသီခ်င္းမ်ားမရွိသေလာက္နည္းသြားျပီး၊ ကိုယ္တိုင္ေရး၊ကုိယ္တိုင္ဆိုအဆိုေတာ္မ်ားမွာပိုလို ့ေတာင္ရွားသြားေလျပီ။ သိသေလာက္လက္ရွိေဆာင္းဦးလွဳိင္တစ္ေယာက္ေလာက္သာရွိေတာ့သည္။ လူငယ္အမ်ားစုကေတာ့ ျပန္ဆိုသီခ်င္းလုပ္လိုက္၊ က်ဘမ္းရပ္သီခ်င္းေရးသံစဥ္ထည့္လိုက္၊ သီခ်င္းေဟာင္းမ်ားကို ရပ္အပိုင္းအစျကားညွပ္ဆုိလိုက္ႏွင့္သာ ရုိက္စားေခတ္ျဖစ္ေနေလျပီ။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္ေသာျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ငယ္စဥ္ကကဲ့သို ့ကြ်န္ေတာ္အပါအ၀င္လူတိုင္းႏွစ္သက္လက္ခံေသာေတးသီခ်င္း၊ေတးဂီတေခတ္မ်ဳိးတစ္ဖန္ျပန္လည္ထြန္းကားေစခ်င္သည္မွာရင္ထဲကဆႏၵတစ္ခုသာျဖစ္ေပေလသည္။

(မွတ္ခ်က္။ ။အထက္ပါေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ စာေရးသူ၏ ကိုယ္ပိုင္ယူဆထင္ျမင္ခ်က္မ်ားသာျဖစ္ျပီး တစ္ခ်ဳိ ့ေသာသူမ်ား၏ အေတြးအေခၚမ်ားႏွင့္ ကြဲလြဲေကာင္းကြဲလြဲေနေပမည္။ ထုိသို ့ဆိုပါကလည္း အေျကာင္းအရာတစ္ခုကို ကို္ယ္ႏွင့္ထင္ျမင္ခ်က္မတူေသာအျမင္တစ္ရပ္ဟုသာယူဆေပးပါရန္။)

No comments:

Post a Comment